söndag 16 februari 2014


Tankar i natten

Morgonen gryr
efter nattens mörker.
Det tunga lyfter.
Dagen randas.
Tankarna svindlar.
Vem är jag?
Vad händer?
Känner mig ensam
i nattens mörker.
Känner en hand
som tar tag i min hand,
ett stöd, en livboj.
Någon viskar i mitt öra
Jag finns här.


Min kropp och min själ samarbetar inte.
Kroppen är som ett skrynklat papper
som lämnar spår efter sig.
Själen vill lyfta sig
mot en gryende morgon.
En kalibrering behövs  för att få dem i fas.
Hur hanterar jag
kroppen som sviktar?


Känner mig yr
Vad händer i kroppen?
Vem är det som styr?
Vem är i toppen?
Trodde jag hade kontroll
att jag höll i ratten
Men det är noll koll
och tufft  mitt i natten.
En ljusglimt , en soluppgång
ger mig hopp
Ännu en liten tid på jorden
Skymtar någon bredvid   mig
hör en melodiös sång.
Tar jag mig ur det här ?
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar